בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה וההגבלות החדשות למנוע זאת, מנכ״ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר הנחה את כל הצוותים המקצועיים ומנהלי הסניפים בכל רחבי הארץ להיערך למתן מענה לפניות האזרחים וזכויותיהם בשימת דגש על תביעות לדמי האבטלה עקב פיטורין או אילוץ יציאה לחל״ת למשך 30 יום ויותר. כזכור, הביטוח הלאומי קיבל החלטה לשלם לעובדים אלו דמי אבטלה מהיום הראשון ללא צורך בניצול ימי החופשה שלהם.
חשוב לציין, שהביטוח הלאומי ייתן מענה לכל התחומים המצויים בטיפולו תוך כדי הסטת משאבים וכ״א למחלקות הצפויות להגדיל משמעותית את נפח פעילותן בעקבות מגיפת הקורונה.
כמו-כן, הביטוח הלאומי יתגבר באופן משמעותי את השרות באמצעות מענה טלפוני, שהאזרחים מתבקשים להשתמש בו מבלי להדרש להגיע לסניף ולעמוד בתור שלא לצורך. הציבור נקרא גם להשתמש בכל האמצעים הדיגיטליים שדרכם ניתן לקבל מענה מיידי לפניותיהם.
הביטוח הלאומי ממליץ לקבוע תור באופן עצמאי דרך ׳מערכת זימון התורים׳. לכשתתקבל הבקשה לתור, נציג הביטוח הלאומי יצור קשר טלפוני עם המבוטח בכדי לנסות לתת את השרות המבוקש ללא צורך להגיע לסניף.
מס׳ הטלפון למוקד הביטוח הלאומי – *6050
מס׳ הטלפון לאזרח הותיק ומשפחתו בביטוח הלאומי – *9696
בנוסף, נפתח צ’אט (בין השעות 8:00-17:00) לשאלות דרך דף הפייסבוק של הביטוח הלאומי, שיעודכן באופן שוטף במצב. כך גם בערוץ הטלגרם.
לדרכי התקשרות נוספים:
• הגשת תביעות אונליין: https://bit.ly/38PVhsk
אם יש לכם צורך להגיש תביעת, עשו זאת אונליין! זה יאפשר לנו לבדוק את התביעות מהר יותר.
• שליחת מסמכים באינטרנט: https://bit.ly/38Lvame
אין צורך להגיע רק בשביל להביא מסמך, אפשר לשלוח מהמחשב או מהטלפון את כל המסמכים ישירות לגורם המטפל.
• אתר שירות אישי https://ps.btl.gov.il/#/login
ניתן לעקוב אחר הטיפול בתביעה, להנפיק אישורים, לצפות במכתבים ששלחנו ועוד.
המוקדים ומרכזי השירות שלנו עסוקים במענה למי שנפגע מהמצב, לכן נשמח שלפני שאתם מתקשרים תבדקו אם ניתן לבצע את זה דרך האינטרנט.
• פנייה לסניף דרך האינטרנט: https://bit.ly/3aMIjga
בבידוד וצריכים לפנות לסניף שלכם? צרו עם הסניף קשר באינטרנט.
• שירות אישי בצ'אט: https://chat.btl.gov.il/OtpLogin
חדש! במקום להתקשר למוקד הטלפוני, תדברו עם נציג (לא רובוט) בצ'אט.
• הזמנת תור לסניף https://bit.ly/2Q8oKXA
אתם לא בבידוד וצריכים להגיע לסניף בכל זאת? מומלץ להזמין תור מראש, כדי למנוע שהייה ממושכת בהמתנה לשירות.