מטרת הסדנא היא להכיר רפרנסים מכוננים של עולם המחול העכשווי מתקופות שונות, החל מראשית המאה ה20 ועד הזמן הזה תוך זיהוי מגמות וכלים איתם ניתן ליצור מחול כאן ועכשיו.
תוך שאנו ״מחקים״ את הפעולות השונות, נמצא כיצד הן משרתות אותנו בהווה. התלמידים יכירו כל פעם כוריאוגרפים שונים, יצפו בסרטונים, ומתוכם ייצרו ריקודים חדשים. כך נשכיל ונעשיר את עצמנו בהווה, מתוך העבר, למען מחול העתיד.
הסדנה תתפרש על פני חמישה מפגשים:
מפגש 1: נחקור את מארי וויגמן – ״ריקוד המכשפה״ המכונן של מחול ההבעה הגרמני, יחד עם העמקה בפרקטיס של אולה מצ׳זוסקה (פולין), יוצרת פולניה עכשווית. נחשוב על הבעה, טקס, נשים במחול ומכשפות.
מפגש 2: נחקור את ״אחר הצהריים של פאון״ של כוריאוגרף הבלט ניג׳ינסקי ואת ״פולחן האביב״ של ריימונד הוג, ונחשוב על מבט, גוף אלטרנטיבי ואחר, ומחוות מינימליסטיות במחול.
מפגש 3: נחקור את ״le dernier spectacle״ של ג׳רום בל – את ההסטוריות הריקודיות שלנו בהשראת ג׳רום בל, ונראה איך משתמשים ברפרנסים מהעבר ומההיסטוריה הפרטית שלנו.
מפגש 4: נחקור את "self unfinished" של קסוויר לה-רואה – נחשוב על גופים שונים אנושיים, מכאניים, חייתיים, דוממים וננסה להציב אותם בגוף אחד – גוף הרקדן.
מפגש 5: נחקור את "laughing hole" של מריה לה ריבוט – נחשוב על זמן, צחוק, מוזיאון, ומה קורה לריקוד כשהוא מתמשך על פני זמן, ומבקש מבט אחר מזה של הבמה.