"אוהבים ערבים" זיכתה את קוגן בפרסים ותארים בישראל ובחו"ל. עם יצירתו זו הוא ממשיך להופיע ברחבי ישראל, ובעולם, בין השאר בניו יורק, מלבורן, פאריס, מינכן, רומא, קוויבק, ברצלונה, בודפשט, פראג, ועוד. את "אוהבים ערבים" מבצע הלל קוגן בארבע גרסאות שונות: בעברית, באנגלית, בספרדית ובצרפתית.
בכורה: אינטימדאנס 2013, תנועת היומיום, תיאטרון תמונע.
מופע זה מפגיש בין שני ישראלים- כוריאוגרף יהודי ורקדן ערבי. הכוריאוגרף, המגולם בידי הלל קוגן עצמו, מבקש למצוא דרכים ליצירת מחול שישא מסר של דו קיום בין יהודים וערבים, על הבמה, כמשל לדו הקיום הנכסף במציאות. הכוריאוגרף משתף את הקהל בהתלבטויותיו ובאתגרי תהליך היצירה שלו, ובעיקר באתגר שבאיתור רקדן ערבי. נשאלת השאלה היכן נמצא הערבי בזירת המחול בישראל, ומדוע כה נדיר להיתקל ברקדן ערבי, במדינה בה ערבים מהווים 20 אחוזים מאוכלוסייתה. זוהי סאטירה על אמנות פוליטית בכלל, על הניסיון של אמנות המחול או אמנויות מופשטות לעסוק בשאלות חברתיות, וכן פארודיה על אחורי הקלעים של עולם המחול, על יחסים בין כוריאוגרפים ורקדנים, על יחסים בין יהודים וערבים, על סמלים תרבותיים וניכוסם, על חומוס ועל מגן דוד, ועל שמאלנותו הפסיבית של קוגן עצמו- כזו שמטיפה לשיתוף פעולה בין יהודים וערבים, אולם לא עושה דבר בנידון.
מעגל המבקרים בישראל בחר בהלל קוגן כיוצר הישראלי הבולט לשנת תשע"ג על עבודתו 'אוהבים ערבים' מהנימוקים הבאים: "הלל קוגן הוא רב אמן-בימתי שופע רעיונות. עבודה זו, היא שיאו של תהליך בניית גוף עבודות עקבי של קוגן שבו נגלה יוצר עצמאי שמעורב במציאות הישראלית ומאתגר את קהלו. קוגן משלב בעבודתו 'אוהבים ערבים' טכסט אינטליגנטי, שנון וחתרני שמכריח את הצופה להביט במראה, ובה בעת הוא שולח חיצים אל עבר המחול הישראלי העכשווי ומנתח בחן והומור בסכין חדה את התנהלותו. במבט מפוקח, הוא אף מעמיד את עצמו בנתיב הירי. ב'אוהבים ערבים' קוגן מצליח להביא עבודה מורכבת אך קוהרנטית שבה תנועה, טכסט ואמנות הפרפורמנס כרוכים זה בזה ובשיווי משקל, דווקא במבנה אינטואיטיבי פרוץ כביכול".