״אנו זוחלים בתוך הסבך. הסבך שהוא ציפיות, מחשבות. מחשבות ורשמים. סיפורים שאנו מספרים לעצמנו. מספרים לעצמנו שאנו צריכים מפות וקווי מתאר. בעומק הסבך אנו מוצאים שני נזירים“.
״הנזירים״ הינו דואט המשלב תנועה וטקסט.
המופיעים משליכים את עצמם לתוך מרחב לימינלי כאוטי, אפלולי ובעל גבולות רופפים.
חוקרים את מסלול התקדמותם, עסוקים בניסיון לומר דבר ולהטיל בו ספק בו זמנית, ואיך להביא את הגוף לשם.
הכוריאוגרפיה עוקבת אחר מתווה ברור ומדויק אך אינה מוכתבת מראש.
"העיקרון המארגן של הנזירים הוא כפילות מתעתעת: בחזות החיצונית של לם וקרן, ברצפים תנועתיים שחוזרים על עצמם ויוצרים חוויית דה ז׳ה וו ובטקסטים עמוסי המלל שמעוררים תהייה למי התודעה המדוברת בעצם שייכת. מול הוויה זו, התנועה מתגלה כעוגן מייצב, שכן דווקא מתוך איכויותיה כאלתור (אבל מובנה) מתחדדת התחושה כי לגוף תבונה משלו, שמאפשרת לו להתמרכז גם בתוך הרחש הפנימי והחיצוני שסובב אותו. כפועל יוצא מכך, תמר לם ודיוויד קרן הופכים בעבודתם למעין מספרים כל–יודעים, שמגלים לנו משהו על הידיעה הפנימית של האמן שמובילה את תהליך יצירתו, ומאפשרת לו להגשים רעיונות פילוסופיים עתיקים, כמו זה של נלסון גודמן, לפיו כל אמנות היא מעשה בריאה״.
ד“ר עידית סוסליק, מתוך הרצאה בסדרה 'מכת בכורות: מבט על עבודות חדשות במחול הישראלי תוך כדי תנועה׳ מטעם הארכיון הישראלי למחול בבית אריאלה.
יוצרים ומבצעים – תמר לם ודיוויד קרן
טקסט, סאונד, תלבושות – תמר לם ודיוויד קרן
משך העבודה – כ-50 דקות
העבודה עלתה בבכורה בפסטיבל ״בין שמיים לארץ״ 2022, בניהולם האמנותי של תמי ורונן יצחקי.