המופע היכון! מבקש לפרוט מחדש את הכלים שעומדים לרשותו של האדם והמחול היום. בתמהיל של חרדה מעורבבת עם אסתטיקה רומנטית של דיסטופיה, הפרפורמרים מחטטים בגופם פנימה וממצים/מוציאים את דפוסיו העמוקים ביותר, את נוזליו ואת המשקעים הפיזיים שצבר כאקט של ריפוי אל מול עולם במשבר. המופע מעמיק באפשרות של סירקולציה, משק אוטרקי של גופים שהם סובייקט ואובייקט בו זמנית.
היכון! במהותה היא תנועה לעבר ההווה, מתוך הנחה שכל הדימויים כבר מצויים בגוף. פחות לכונן ויותר להתכונן! לכן, קבוצת היכון! בת 9 רקדנים חוקרת פעולות איקוניות של אמנות הפרפורמנס – את האידיאל של הטמעת גוף האמן באובייקט האמנות. אותם פרקטיסים מכוננים הם כעת פעולת ההכנה של הדור הצעיר עבור עולם שדינו קריסה ואבדון. את המופע-טקס מבצעת כנופיית הרקדנים אשר מבקשת מכולנו להביט במה נשאר, ברסיסי הגוף המתכונן, ביכולת ובסיבולת שמצויה בגוף של כולנו ובנכונות שלנו לפעול כאן ועכשיו, גם אם פעולה זו היא חסרת סיכוי.
"לפדר יש תשוקה לפני-השטח ולטעינתם בדחיסות אקספרסיוניסטית, עמימות מוסרית, עילגות מודעת, אווירת סוף העולם, תחושת גבולות פרוצים, ניגוד בין להט לבערך, אינדיבידואליות מוכחדת […]. הוא מושקע בעכשיו כאילו אין אופציות אחרות, ודימוייו משמידים את עצמם בזמן הצפייה ומנטרלים את משקעי העבר" (מָרית בן ישראל על "היכון!", מתוך הבלוג "עיר האושר")
*המופע כולל עירום